Home » Reviews » Gezondheid » Hoe kan ik snel en gemakkelijk afvallen?

Hoe kan ik snel en gemakkelijk afvallen?

Gepubliceerd op 4 februari 2020 om 07:55

Door gezonde vetten, groentes en eiwitten te eten.

Snel en gemakkelijk afvallen is iets wat iedereen graag zou willen, vooral zo net na de feestdagen of voor de zomer. Je wilt graag de overtollige kilo's van de feestdagen eraf halen en voor de zomer weer in shape zijn. En dat natuurlijk het liefst zonder hongergevoel, zonder jojo- effect en zonder te sporten. Maar is dat ook mogelijk?

Als je sommige adverteerders moet geloven dan kun je wel 5 kilo in een week afvallen. Maar de vraag is of dat ook gezond en verantwoord is. En als je al 5 kilo verliest, dan is dat voornamelijk vocht en geen vet wat je kwijtraakt. Bovendien krijg je tijdens zo'n crashdieet niet de benodigde voedingsmiddelen binnen. Dit is voor een paar dagen niet zo erg maar doe je dit langer dan zal je lichaam ook je spierweefsel gaan afbreken.

Zo'n crashdieet is niet lang vol te houden, helpt vaak maar voor even en de kilo's zullen er weer aan vliegen als je normaal gaat eten. Het is dus belangrijk dat je op een gezonde manier gaat afvallen en dat de kilo's er ook af blijven.

Gezond en verantwoord afvallen

Snel en gemakkelijk afvallen kan ook op een gezonde en verantwoorde manier. Dit kun je bereiken door 3 eenvoudige stappen te volgen waarbij je een 0,5 kg - 1,2 kg in de week afvalt. En dit zonder extreem te sporten of honger te lijden waardoor het als gemakkelijk zal worden ervaren.

Gezond en verantwoord afvallen bereik je door:

Geen enkelvoudige koolhydraten meer te eten.

Enkelvoudige koolhydraten voorkomen dat je sneller afvalt omdat deze door je lichaam anders verwerkt worden dan complexe koolhydraten. Enkelvoudige koolhydraten zijn: brood, rijst, pasta, aardappels, frisdranken etc. Eet deze met mate of vervang ze compleet door complexe koolhydraten. Complexe koolhydraten geven langzaam en stabiel energie af aan je lichaam. Complexe koolhydraten zijn: zilvervliesrijst, volkoren brood/pasta, havermout, groente en ongezouten noten.

gezond en verantwoord afvallen

Eiwitten zijn essentiële bouwstenen voor ons lichaam, ze zorgen voor een langer verzadigd gevoel en een hogere vetverbranding. Je vindt ze in: Vlees, vis, eieren en noten. 2 porties eiwitten per dag dragen bij aan snel afvallen.
Gezonde vetten, ons lichaam heeft ook gezonde vetten nodig. Zij verlagen je cholesterol, stabiliseren je bloedsuikerspiegel en kunnen hart- en vaatziekten voorkomen. De vind je in: kokosolie, palmolie, olijfolie, roomboter, vette vis en in noten en zaden.
Groentes, hierin zitten de vezels, vitamines en mineralen die je helpen om snel af te vallen. Van groene groentes mag je zoveel eten als je wilt, de rode en oranje groentes bevatten namelijk meer koolhydraten.

Je metabolisme te verhogen door te bewegen (zonder te sporten)

Om snel af te vallen hoef je zeker niet naar de sportschool. Jouw metabolisme verhoog je al door 20 minuten extra per dag te gaan bewegen. Dit hoeft niet veel extra tijd te kosten als je dit combineert met je dagelijkse activiteiten. Dit kun je doen door met de fiets te gaan i.p.v met de auto of door een blokje om te lopen na het eten.
Voor diegene die wel graag naar de sportschool gaat is krachttraining erg goed, dit geeft je metabolisme een extra sterke prikkel. Deze oefeningen kun je overigens ook goed thuis uitvoeren.

Starten met snel en verantwoord afvallen?

Door de 3 bovenstaande stappen uit te voeren val je op een verantwoorde manier toch snel af. Wil jij hier echt concreet mee aan de slag en heb je geen tijd of zin om zelf uit te vogelen hoeveel je mag eten, van wat en wanneer. Dan raden wij jou aan om het artikel over de populaire afslankbijbel van Oscar Helm eens te lezen.
Klik op de link om het artikel te lezen -> Afslank Receptenbijbel Review (Oscar Helm)


Mocht je nog vragen hebben, laat dan hieronder een reactie achter.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.